اخذ اینماد، دریافت اینماد، گرفتن اینماد

مزیت های کار با ما


اینماد چیست؟
انواع اینماد:
نکاتی پیرامون اخذ اینماد، نکاتی پیرامون گرفتن اینماد، نکاتی پیرامون دریافت اینماد
مزایای اخذ اینماد، مزایای دریافت اینماد، مزیت های گرفتن اینماد
مدارک مورد نیاز جهت اخذ اینماد، مدارک مورد نیاز جهت دریافت اینماد، مدارک مورد نیاز جهت گرفتن اینماد
مراحل اخذ اینماد، مراحل دریافت اینماد،مراحل گرفتن اینماد

هزینه اخذ اینماد، هزینه دریافت اینماد،هزینه گرفتن اینماد

اینماد چیست؟

اینماد یا همان نماد اعتماد الکترونیک نشانه ای نمادین است که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت و معدن به فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای اینترنتی و کسب و کارهایی که در فضای مجازی و توسط موبایل انجام می شود، اعطا می گردد. اعتبار اینماد مطابق مصوبه 288 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات مصوب 5/12/1397 دو سال است. دارنده اینماد بایستی سه هفته پیش از اتمام زمان انقضای اینماد درخواست تمدید اینماد را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت و معدن تحویل دهد.

میزان اعتبار اینماد، نماد اعتماد الکترونیک به صورت ستاره نشان داده می شود، هرچقدر تعداد ستاره های یک سایت بیشتر باشد یعنی آن سایت معبرتر می باشد. بر این اساس اینماد به انواع مختلفی تقسیم می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


انواع اینماد:

  1. اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک یک ستاره: در اقدام اولیه جهت اخذ و دریافت اینماد و در صورتی که سایت دارای حداقل معیارها باشد نماد اخذ شده یک ستاره خواهد بود.
  2. اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره: نماد دو ستاره به سایت هائی داده می شود که وب سایت متقاضی دارای گواهی امنیت SSL باشد. (گواهی امنیت SSL استاندارد وب می باشد که بر اساس آن تبادل اطلاعات بین کاربر و سایت به‌ صورت کد شده می باشد).


نکاتی پیرامون اخذ اینماد، نکاتی پیرامون گرفتن اینماد، نکاتی پیرامون دریافت اینماد

جهت اخذ اینماد، مشخصات هویتی متقاضی دریافت اینماد و محل فعالیت اینترنتی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی احراز خواهد شدد و

در صورت صحت و احراز مشخصات، اینماد به متقاضی حقیقی یا حقوقی اعطا می گردد.

از جمله شرایط لازم جهت اخذ اینماد، شرایط سنی است. شخص متقاضی باید دارای ۱۸ سال تمام باشد. در صورتی که سن متقاضی کمتر از ۱۸ سال باشد تنها با ارائه حکم رشد از دادگاه می توان اقدام به دریافت اینماد نمود.

پس از دریافت اینماد، نماد بر روی سایت درج می شود و افرادی که از سایت بازدید می کنند می توانند با کلیک بر روی علامت نماد مشخصات دارنده و مدت اعتبار نماد، نشانی دارنده نماد، را بررسی و چک نمایند. گاهی مشاهده می شود که برخی از افراد در سایت خود تنها از علامت نماد اعتماد الکترونیک به صورت نمادین استفاده می کنند و صرفا جنبه تبلیغی دارد و با کلیک بر روی آن هیچ مشخصاتی قابل رویت نمی باشد، بنابراین در صورتی که تصمیم به خرید از سایتی دارید بر روی آن کلیک نموده تا به سامانه توسعه تجارت که نماد را اعطا می کند، متصل شوید و اطلاعات نماد را دریافت کنید و از صحیح بودن اینماد اطمینان حاصل فرمائید.

برچسب ها: نکاتی پیرامون دریافت اینماد  مزیت های گرفتن اینماد  مدارک مورد نیاز گرفتن اینماد  مراحل گرفتن اینماد  هزینه گرفتن اینماد  روش گرفتن نماد اعتماد الکترونیک  سایت نماد اعتماد الکترونیکی  مراحل اخذ اینماد  مدارک مورد نیاز جهت اخذ اینماد  مزایای اخذ اینماد  نکاتی پیرامون اخذ اینماد  سایت شکایت اینماد  هزینه اینماد  مدت زمان اخذ اینماد  ثبت نام اینماد  راهنمای ثبت نام اینماد  اینماد ورود  تمدید اینماد  مشاوره رایگان اخذ اینماد  مشاوره اخذ اینماد  هزینه نماد اعتماد الکترونیکی  اینماد چیس تگرفتن نماد اعتماد الکترونیکی برای اینستاگرام.  

پس از اخذ اینماد امکان ایجاد هرگونه تغییراتی در نماد وجود دارد به جز تغییر دامنه که امکان آن وجود ندارد و در صورت ایجاد سایر تغییرات دارنده اینماد وظیفه دارد هرگونه تغییرات ایجاد شده در کسب و کار خود را به مرکز توسعه تجارت الکترونیک گزارش دهد، در صورتی که دارنده نماد شخص حقوقی باشد باید روزنامه تغییرات خود را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ارائه دهند و تائیدیه تغییرات را دریافت نمایند و یا اگر در شرکت دارای اینماد مدیرعامل فوت نمود، اعضای هیئت مدیره موظف هستند که به صورت مکتوب و طی مدت زمان ۱۵ روز مورد را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام نماید. چنانچه دارنده اینماد شخص حقیقی باشد و تصمیم به واگذاری کسب و کار و اینماد به شخص دیگری را داشته باشد، موظف است به صورت مکتوب طی مدت زمان ۴۸ ساعت تصمیم خود را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام نموده و طی مدت یک ماه مالک جدید کسب و کار را اعلام کند و تائیدیه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی را اخذ نماید. طی این مدت زمان و تا زمان تائید توسط مرکز، اینماد تعلیق می ‌شود. چنانچه شرکت ها، تغییرات ایجاد شده را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام نکنند اینماد به مدت دو ماه تعلیق می گردد، چنانچه پس از طی مدت زمان دو ماه نیز تغییرات اعمال و اعلام نشود، اینماد ابطال شده و اعتبار قانونی نخواهد داشت.

شکایات از یک سایت فروشگاهی را میتوان در سامانه مرکز توسعه تجارت الکترونیک ثبت نمود برای این منظور باید نام دامنه، اطلاعات کد های پیگیری خریداری شده و شماره فاکتور را ذکر و ثبت نمود.

پس از اخذ اینماد میتوان به کسب و کار اعلام شده، یک کسب و کار جدید اضافه نمود.

چنانچه شخص حقیقی یا حقوقی تصمیم به لغو و یا ابطال اینماد داشته باشد باید درخواست  لغو و یا ابطال اینماد را به صورت مکتوب به مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه داده و ارسال نماید. اشخاص در درخواست خود باید دلیل یا دلایل لغو اینماد را تشریح  دهند، و مدارک و مشخصاتی مانند آدرس دامنه، تصویر مدارک شناسایی(صفحه اول شناسنامه وکارت ملی) نیز پیوست شده و ارائه شوند.

با توجه به اینکه اینماد به سایت های فروشگاهی اعطا می گردد از جمله شرایط لازم جهت اخذ اینماد داشتن محصولی جهت فروش به صورت آنلاین می باشد، در سایت فروشگاهی مشتریان باید بتوانند هم محصول را مشاهده و انتخاب کنند و هم از طریق درگاه های آنلاین موجود در سایت محصول را سفارش داده و خریداری نمایند. در سایت اطلاعات کاملی از محصول مانند نام محصول، قیمت محصول و...) درج شده باشد.

مزایای اخذ اینماد، مزایای دریافت اینماد، مزیت های گرفتن اینماد

 با توجه به اینکه امروز به دلیل صرفه جوئی در زمان و پرهیز از رفت و آمدهای بیشترتقاضای خریدهای اینترنتی و خرید از فضای مجازی بالا رفته است و نیاز به راهی جهت اطمینان خاطر برای خرید غیر حضوری ضروری است، اینماد باعث جلب اعتماد و آسودگی خاطر برای مشتریان و خریداران می شود. چرا که کسب و کارهای موجود در فضای اینترنتی و مجازی دارای درگاه پرداخت آنلاین هستند و اخذ اینماد برای این گونه کسب و کارها الزامی است.

با اخذ اینماد توسط کسب و کارها نظارت دولت بر عملکرد کسب و کارها بیشتر شده و دولت به راحتی می تواند به تخلفات و شکایات مشتریان رسیدگی نماید. چرا که در فرآیند اعطای اینماد احراز هویت و احراز صلاحیت کسب و کارها و فروشگاه ها انجام می شود و این عمل باعث ساماندهی فروشگاه‌های اینترنتی و مجازی می شود.


داشتن اینماد برای اشخاص حقیقی یا حقوقی که تمایل به دریافت درگاه مستقیم بانکی دارند، ضروری است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اینماد، مدارک مورد نیاز جهت دریافت اینماد، مدارک مورد نیاز جهت گرفتن اینماد

ارائه تصویر مدارک شناسایی شناسنامه و کارت ملی متقاضی حقیقی و اعضای هیئت مدیره و شرکا یا سهامداران شخص حقوقی.

ارائه آدرس و کدپستی محل فعالیت و کسب و کار و شماره تماس محل فعالیت مطابق با آدرس.

در صورتی که شخص حقیقی یا حقووقی مجوز فعالیت قانونی دارد، ارائه تصویر مجوز فعالیت.

ارائه تعهدنامه شخصیت حقیقی یا شخصیت حقوقی.

ارائه تصویر مدارک ثبتی شرکت شامل: آگهی ثبتی اداره ثبت شرکت ها و روزنامه رسمی تاسیس، آگهی و روزنامه رسمی تمام تغییرات شامل(تغییر آدرس، آخرین تغییرات اعضای هیئت مدیره، آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت).

  • در صورتی که متقاضی دریافت اینماد دولتی باشد بایستی تصویر نامه در سربرگ رسمی سازمان و دارای امضا مقام مسئول مربوطه، مبنی براینکه سایت به دستگاه دولتی تعلق دارد ارائه شود.


مراحل اخذ اینماد، مراحل دریافت اینماد، مراحل گرفتن اینماد

در ابتدا ثبت نام اولیه در سامانه انجام می شود.

اطلاعاتی مانند: آدرس و کدپستی محل سکونت، اطلاعات هویتی متقاضی حقیقی و اعضای هیئت مدیره برای متقاضیان حقوقی، تماس، دامنه و سایت تکمیل و اعلام می شود. پس از تکمیل اطلاعات اعتبارسنجی آدرس و شماره تماس انجام می شود و در صورت انجام احراز ادرس و شماره تماس درخواست اخذ اینماد به کارشناس ارجاع داده می شود.

در صورتی که پس از بررسی کارشناس نقص یا ایرادی گرفته شود بایستی ایرادات برطرف شده و درخواست بررسی مجددا به کارشناس ارسال شود، چنانچه درخواست توسط کارشناس تایید شد، تعهدنامه انجام می شود و  واریزی قانونی پرداخت می شود و در نهایت نماد اعطا شده و بر روی سایت متقاضی درج می گردد.

هزینه اخذ اینماد، هزینه دریافت اینماد، هزینه گرفتن اینماد

هزینه‌ های اخذ اینماد شامل هزینه های پستی دریافت تعهدنامه،  هزینه واریز قانونی برای سازمان توسعه تجارت و کارمزد موسسه جهت ارائه خدمات است. جهت کسب اطلاع از هزینه دقیق اخذ اینماد و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمائید.