ثبت شرکت با آدرس منزل مسکونی

مزیت های کار با ما

ثبت موسسه با آدرس منزل مسکونی

ثبت شرکت بدون نیاز به آدرس

ثبت شرکت بدون دفتر


جهت دریافت اطلاع از قوانین بروز و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.


اهمیت و مزایای ایجاد شرکت
عواقب و پیامدهای عدم ثبت شرکت
انواع شرکت های قابل ثبت در ایران
اهمیت داشتن آدرس جهت ثبت شرکت
آیا ثبت شرکت به آدرس منزل مسکونی مقدور و ممکن می باشد؟
راهکار ثبت شرکت بدون داشتن آدرس تجاری و اداری؟

آیا جهت ثبت شرکت نیاز به اعلام کدپستی وجود دارد؟

برچسب ها:شرایط مکان برای ثبت شرکت  دریافت کد اقتصادی با سند مسکونی  فعالیت اداری در ملک مسکونی  تبدیل کد پستی از مسکونی به تجاری  ثبت شرکت در ملک مسکونی  دفتر شرکت  ثبت شرکت چقدر زمان میبرد  محل شرکت میتواند مسکونی باشد  چگونه بدون داشتن مکان و دفتر رسمی می توان ثبت شرکت کرد  تغییر آدرس شرکت به منزل مسکونی  آیا برای ثبت شرکت می توانم ادرس محل مسکونی خود را اعلام کنم  چگونگی ثبت شرکت بدون دفتر  نحوه ی ثبت شرکت بدون دفتر  ثبت شرکت با آدرس منزل  ثبت شرکت بدون دفتر

اهمیت و مزایای ثبت شرکت:

همان طور که می دانید جهت ثبت شرکت به تعدادی از افراد با عنوان عضو و یا شریک نیاز دارید که شخص حقیقی نام دارند از اصلی ترین و مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت یا ایجاد شخصیت حقوقی، بین شرکت و اعضا استقلال شخصیتی ایجاد می شود یعنی شخصیت شرکت از اعضا و شرکای آن مستقل می شود و دارائی های هر کدام متعلق به همان شخصیت می باشد این بدین معنی است که هیچکدام از شرکا به ‌تنهایی نمی‌توانند دخل و تصرفی در دارائی های شرکت داشته باشند.
از دیگر مزایای ثبت شرکت، ایجاد امنیت حقوقی برای شرکا و مشتریان، انجام معاملات تجاری با سایر کشورها و برندها، اخذ نمایندگی داخلی و خارجی، فعالیت رسمی و قانونی، برخورداری از حقوق قانونی در دعاوی و اختلافات، حضور در مناقصات و مزایدات دولتی، دریافت تسهیلات و وام، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، کسب اعتماد مشتریان و سازمان ها و اشخاص حقوقی، اعتبار بخشیدن به فعالیت ها و کسب و کار، بهره مندی از تخصص و توان و سرمایه افراد، مشخص بودن حقوق و سرمایه هر یک از اعضا و شرکا، افرادی که به صورت حقیقی فعالیت می کنند، پس از غیبت شخص به هر دلیلی مانند (فوت، بازنشستگی، از کار افتادگی و...) کسب و کار آن ها عملا فسخ می شود اما چنانچه کسب و کار ثبت شده باشد و دارای شخصیت حقوقی باشد به اشخاص دیگری تحت عنوان هیئت مدیره منتقل می شود و این انتقال باعث دوام و پایداری آن کسب و کار می شود که در نهایت باعث جلب اعتماد سرمایه گذاران - شرکا و مشتریان می شود.

عواقب و پیامدهای عدم ثبت شرکت:

چنانچه در انجام امور مربوط به کسب و کار، اختلافی میان شرکا ایجاد شود نمیتوان به راحتی از طریق مرجع قانونی اقدام و پیگیری نمود، چرا که عدم ثبت شراکت افراد به صورت ثبت شرکت، به معنی عدم ثَبت و پذیرش مسئولیت‌ها و تعهدات از جانب شرکا می باشد.

جهت شرکت و حضور قانونی در مناقصات و مزایدات، شراکت ها باید به صورت شخص حقوقی یا همان شرکت به ثبت رسیده باشند و شِراکتهای ایجاد نشده بر اساس قانون امکان حضور در مناقصات و مزایدات را ندارند.

چنانچه شخصی تصمیم به دریافت نمایندگی از اشخاص حقوقی و برندهای داخلی و یا خارجی داشته باشد، پذیرش درخواست آن ها مستلزم ثبت شرکت به صورت قانونی و رسمیت بخشیدن به کسب و کاری است که در حال فعالیت می باشند.
جهت انجام کسب و کار و امور مربوط به آن در چهارچوب قانونی باید شخصیت حقوقی ایجاد نمود و در صورت عدم ایجاد شرکت فعالیت‌های انجام شده وجه قانونی ندارند و همین امر باعث سلب اعتماد مشتریان شده و سایر کسب و کارها و شرکت ها نمی توانند با اطمینان خاطر با مجموعه ثبت نشده ادامه همکاری دهند.


انواع شرکت های قابل ثبت در ایران:

اشخاص حقوقی به دو دسته تجاری و مدنی تقسیم می شوند.

الف- مدنی

ب- مطابق ماده 20 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، اشخاص حقوقی تجاری به 7 مورد تقسیم می شوند.

1- سهامی
1-1-
سهامی خاص
1-2-
سهامی عام

2- مختلط غیر سهامی

3- مختلط سهامی

4- نسبی

5-
تعاونی تولید و مصرف

6-  
با مسئولیت محدود

7-
تضامنی


جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع شرکت های قابل ثبت می توانید به مقاله کامل ثبت شرکت موجود در سایت موسسه مراجعه فرمائید.


اهمیت داشتن آدرس جهت ثبت شرکت:

اشخاص حقوقی یا شرکت ها برای اینکه قانونی فعالیت کنند نیازمند داشتن آدرس یا همان اقامتگاه قانونی می باشند. به دلایلی مانند: دسترسی سیستم اداری یا قضایی کشور به شرکت، دسترسی به شخص وام گیرنده و ضامنین وی، دسترسی طرفین قرارداد به شرکت، مراجعه طلبکاران و یا بدهکاران شرکت، دریافت اوراق قضائی و اداری، الزام به اعلام آدرس و اقامتگاه قانونی می باشد.
داشتن و معرفی یک آدرس یک الزام قانونی می باشد.

با توجه به توضیحات ارائه شده، آدرس و نشانی اقامتگاه قانونی شرکت در تمامی اوراق ثبتی و رسمی مانند اساسنامه، اظهارنامه، شرکتنامه، آگهی و روزنامه رسمی تاسیس شرکت، درج می گردد. در واقع آدرس و نشانی اقامتگاه قانونی محل سکونت رسمی و مرکز فعالیت شرکت می باشد و تمامی اعضا و شرکا و کارکنان و افراد مربوط به شرکت در آنجا حضور دارند.

آدرس شرکت در ماده 3 اساسنامه کلیه شرکت ها، پس از ذکر نام و موضوع شرکت درج می شود این موضوع اهمیت داشتن آدرس و کدپستی را برای ثبت شرکت مشخص می کند.


آیا ثبت شرکت به آدرس منزل مسکونی مقدور و ممکن می باشد؟

از جمله مواردی که در زمان ایجاد شرکت اغلب مواجه می شویم عدم امکان تهیه دفتر اداری برای شرکت می باشد،
به همین دلیل اعضای شرکت تصمیم به اعلام آدرس منزل مسکونی خود به عنوان آدرس و نشانی قانونی شرکت می گیرند. به صورت قانونی چون شرکت ها ماهیت تجاری و یا اداری دارند طبیعتا باید آدرس و نشانی اداری و تجاری به عنوان آدرس شرکت اعلام شود، اما همان طور که اعلام شد گاهی شرایط تهیه دفاتر اداری برای افراد مقدور نمی باشد پس بهترین کار اعلام آدرس منزل مسکونی به عنوان نشانی شرکت می باشد و انجام این امر از سوی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری منعی نخواهد داشت و اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری سند ملک نیازی نداشته و نوع کاربری سند را بررسی نمی کند. با توجه به موارد گفته شده منعی برای اعلام آدرس منزل مسکونی به عنوان آدرس و نشانی اقامتگاه قانونی شرکت وجود ندارد.

پس از ایجاد شرکت و در صورت تهیه دفتر اداری و یا تجاری به عنوان محل فعالیت شرکت، امکان تغییر آدرس منزل مسکونی به آدرس جدید مقدور می باشد و با تهیه صورتجلسه تغییر آدرس این امکان فراهم می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع شرکت های قابل ایجاد می توانید به تغییر آدرس شرکت موجود در سایت موسسه مراجعه فرمائید.


راهکار ثبت شرکت بدون داشتن آدرس تجاری و اداری؟

همان طور که اشاره شد و با توجه به اینکه از سوی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری منعی جهت اعلام آدرس منزل مسکونی جهت ثبت شرکت وجود ندارد میتوان در ابتدا و جهت ثبت شرکت آدرس منزل مسکونی خود را به عنوان آدرس و نشانی اقامتگاه قانونی اعلام نمود و در صورت تمایل . پس از تهیه و فراهم نمودن آدرس اداری و تجاری مطابق قانون آدرس منزل مسکونی را به آدرس و نشانی اداری و یا تجاری تغییر داد.


آیا جهت ثبت شرکت نیاز به اعلام کدپستی وجود دارد؟

بله، به دلیل وصل بودن سامانه های اداره ثبت شرکت ها و شرکت پست به هم، بایستی کدپستی آدرس اداری و یا آدرس منزل مسکونی خود را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اعلام نمود و کدپستی با آدرس کاملا مطابقت داشته باشد.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه و شرایط ایجاد انواع شرکت و مدارک لازم جهت ثبت انواع شرکت ها، می توانید به مقاله کامل ثبت شرکت موجود در سایت موسسه مراجعه فرمائید.